tirsdag den 23. oktober 2012

En ny babybluse.

Jeg gik igår igang med endnu en babybluse til Mathildes dagplejemors baby. Der er jo snart ikke så lang tid til at hun går på barsel og Mathilde dermed skal i børnehave. Jeg har lagt det hæklede tæppe lidt til side, for jeg har fået lidt problemer med at hækle, så heldigvis for at hun ikke skal føde før til februar :) Så i stedet strikker jeg noget mere :)

Denne bluse er strikket i to nøgler strømpegarn - en grå og en multifarvet. Det grå er købt i Fakta engang og det multifarvede i Føtex.


Blusemodellen er den samme som babykjolen / tunikaen i bomuldsgarn - denne model. Denne gang har jeg ikke lavet den om som en kjole, men jeg har selvfølgelig lavet den til min egen version, så jeg bruger stadig kun grundmodellen med pindestr og maskeantal og cm mål.


Jeg tegnede for længe siden dette mønster og har ikke haft det i brug, så jeg tog det i brug igår til babyblusen. Jeg har tegnet den med en maske imellem, og ........


resultatet er sådan her. Det ser rigtig flot ud, men alligevel er ikke jeg ikke helt tilfreds, for selve idéen var at man skulle se firkanterne i mønstret og det gør man ikke, så jeg tænker at næste gang vil jeg strikke med to masker imellem farverne.


Men jeg er nu alligevel godt tilfreds med mønstret og tror at den færdige bluse nok skal blive god :) Jeg strikker resten af blusen i glatstrik og regner med at der skal broderes noget på ved ærmerne.


Og så har jeg tænkt på at jeg skal strikke en djævlehue og et par sokker til i samme farver.






Ingen kommentarer: