onsdag den 10. oktober 2012

Mine hæklede lapper.

For et godt stykke tid siden lånte jeg den helt fantastiske og skønne bog Home Made af Rachel, Karen Marie og Stine. Jeg faldt straks over en pude, som Stine Hoelgaard Johansen havde lavet, og jeg besluttede mig for at kaste mig ud i den.

Jeg fik lavet alle 81 små lapper, men så nåede jeg bare aldrig videre indtil for 2 dage siden, hvor jeg tog dem frem igen og begyndte at pusle dem sammen.

Dette var en af mine mange forslag til hvordan jeg kunne sætte dem sammen, men jeg valgte den ikke.


I stedet valgte jeg at lave den lidt mindre og knap så tilfældigt som Stines model :) Jeg syntes at jeg havde brug for at der var mere ro på i forhold til de farver jeg i sin tid havde hæklet dem i.


Jeg er stadig ikke blevet så god til at hækle tingene sammen, og kan ikke rigtig se fidusen til at gøre det i forhold til at sætte sådan nogle lapper sammen i baner på kryds og tværs, så jeg har syet hele molevitten sammen i hånden :)

Mine tanke er så at lave betræk til en 40*40 cm pude, hvor jeg så syer den hæklede den fast på forsiden af puden, og så tror jeg at jeg syer noget bånd rundt som bindeled mellem stoffet og det hæklet og måske et par skønne knapper hist og her i nogle af de små firkanter :)


Jeg hæklede også for længe siden nogle oldemorsfirkanter, som jeg ville lave til puder til pigernes nye værelser, men det fik jeg heller aldrig gjort, så nu har jeg taget 12 styks oldemorsfirkanter og kombineret dem med nogle af de resterende små lapper fra Stines pude model :) Jeg har dog ændret en lille bitte smule efter dette billede blev taget - nemlig at de mørkegrønne små firkanter er blevet erstattet med lysegrønne og så er der to lysegrønne i hver række :) Jeg har også tænkt mig at lave en pude med stof, hvor den så syes på.


Her er Stines skønne pude :)

Ingen kommentarer: