torsdag den 31. maj 2012

Lækker bog lånt på biblioteket

Jeg har længe gået og ventet på at kunne gå på biblioteket og låne den nyudkommet bog " Home Made " af tre skønne dygtige kvinder - nemlig Rachel Søgaard, Stine Hoelgaard Johansen og Karen Marie Dehn, og nu har jeg endelig fået den i hænderne og har udvalgt mig op til flere projektet jeg bare er NØDT til at afprøve :)

Sådan ser bogens forside ud for dem der endnu ikke har hørt om den eller kigget i den.


Første side man slår op på giver da en utrolig meget inspiration og lyst til at kaste sig ud i alverdens ting og sager.


Jeg er fuldstændig faldet over denne pude model designet af Stine - dels fordi den er så enkel og ligetil, men også kan laves med en masse variation og som Stine selv skriver i bogen kan man variere mest ved selv at sy en rund pude, så den passer i den størrelse trekanter man hækler. Og grundet vores kæmpe flyttekaos sidder jeg nu i den situation at jeg ikke har en hæklenål str.3 som i opskriften, så det blev en 3,5. Og desuden ejer jeg ikke særlig mange hæklenåle eftersom jeg aldrig rigtig har kunne hitte ud af hæklingens kunst, så de skal først erhverves rigtigt hen af vejen :)


De tre ensfarvede bomuldsgarner er det de har på tilbud i Rema1000 i denne uge til bare sølle 10kr på 50 g med 160m mener jeg. Jeg var i Rema1000 sammen med min lillesøster i pinsen og stod og kiggede på alle 5 farver og var ved at købe dem, men men men som altid lod jeg være pga alt det garn jeg har liggende og næste dag smuttede jeg alligevel forbi og hvad skuede mit øje.....  " kun " disse tre farver tilbage..... sådan går det når man tøver og venter !!! Ville rigtig gerne have haft den sarte grønne de havde - sådan en rigtig forårs sart grøn, men er helt vild med den lime grønne og den sarte lilla og så kunne jeg ligeså godt tage en blå med i købet :)


Sådan her har jeg valgt at lave mine trekanter til den første pude - det multifarvet garn er fra Netto og har jeg desværre kun købt et nøgle af.... jeg køber tit bomuldgarn hist og her som supplement til det jeg i forvejen har og derfor køber jeg reelt aldrig mange nøgler af samme farve - måske lidt dumt???


Jeg ved endnu ikke om bagsiden af puden skal hækles med ensfarvede trekanter så der fx er tre lilla og to blå eller blå og grønne eller de skal være lidt " opdelt " som foran. Det er stadig på " tænk en tank stadiet ".


Puden her og nok også to eller tre mere skal være til pigernes nye værelser og stue og vores soveværelse, for nu når vi flytter ind i nye omgivelser, så synes jeg også at vores nye hjem skal have et helt nyt pust, så selvom økonomien ikke er til nye møbler hele vejen rundt osv så synes jeg stadig at vores nye hjem skal bære præg af hvem vi er hver især men også som en familie - 4 mennesker der alle ELSKER farver, der kan skabe hygge, ro, inspiration til kreativitet og vise kærligheden til hinanden og det man kan skabe ;)

1 kommentar:

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej

Hvor er jeg glad for at se at du har brugt min opskrift og selv kombineret og leget med farver, garn og str. på hæklenålen.

Stine:))