fredag den 4. maj 2012

Workshop i Uldstedet.

Her er så nogle af de længe ventede billeder fra i søndags, hvor jeg var i Uldstedet til workshop med Charlotte Kaae den fantastiske og skønne kvinde :)
Vi var mange kvinder samlet og der var en dejlig spændt stemning fra starten af, og selve butikken er jo bare hyggelig og skøn - kunne sagtens bo i en garnbutik som den, for hvad mere behøver en strikkemutter som jeg end garn i lange baner, strikkepinde i massevis og opskrifter ??? :)

Charlotte udleverede denne lille mappe til os med sit kompendium med forskellige ting omkring flerfarve strik, magiske nøgler, farvesammensætning og hendes pulsvarmere.

Det er Charlotte selv man kan se på de lille billede med pink kant :)


Charlottes pulsvarmere.


Her er så de færdig strikkede pulsvarmere Charlotte selv havde medbragt fra egen hånd, for at man dels kunne blive farveinspireret, men også kunne se hvad der virker og ikke virker.


Denne virker ikke helt efter hensigten, da en del af mønstret forsvinder, idet farverne ligger lidt for tætpå hinanden mht nuancer.


Denne derimod er noget bedre og der får man bedre en idé om hvordan mønstret træder frem undervejs.


Noget af det garn vi brugte - var ikke Filcolanas men noget andet uldgarn - også meget lækkert i skønne farver.


De to pulsvarmere Charlotte selv havde på, hvor man tydeligt kunne se hvilket forskelligt udtryk de kan få alt efter farvekombination og farverne længde - Charlotte havde nogle gode fif mht længden - som efter man skal bruge 40 masker skulle man slå garnet om sin pind 40 gange så havde man 1 pind strikket med sin farve og hvis man så ville have en fuld firkant som løber over 3 pinde, så skulle man klippe en snor på 3*40 masker - altså 120 masker osv.




Her er så en lille gave jeg havde lavet til Charlotte, for at vise hende hvilken inspiration hun er for mig, og vise hende hvordan man ellers kan fortolke hendes idé med halsrøret og pulsvarmerne :) Charlotte blev meget glad for det og har lagt det ind på sin blog http://knittingbykaae.blogspot.com/


Jeg havde selvfølgelig mit Dhaniya halsrør på i søndags og mange var vældig begejstret for det og skulle høre hvilket garn jeg havde strikket det i osv. Charlotte selv synes det var fedt at jeg dels havde strikket det i Kauni, men også at se det i et andet udseende end hendes eget med de mange farver - mit er mere farve enkelt og " hæmmet " end Charlottes, men jeg foretrækker klart flere farver end de 3 på mit eget halsrør.

Ingen kommentarer: