søndag den 20. maj 2012

Min færdige flerfarvet tunika.

Så blev jeg endelig færdig med min Charlotte Kaaesk inspireret tunika strikket efter hendes mønster også brugt ved hendes halsrør Dhaniya og hendes pulsvarmere. Jeg har som sagt udelukket brugt Kauni garn i 5 farver, og har lavet ranglan indtagninger, da det er lettest for mig i forhold til min fibromyalgi.

Jeg håber du vil nyde mine billeder selvom sollyset drillede mig :) God fornøjelse og fortsat god søndag !! :)

Hele tunikaen set fra forsiden.


Farverne kommer mere til sin ret på dette billede.



Jeg har ikke lavet indtagninger på selve underdelen eller udtagninger på ærmerne, så modellen er temmelig enkel.



Et smukt ærme skal da også lige nærstuderes.



Ryggen af tunikaen - der er nemlig to gange " stave " i mønstret på ryggen, hvor der på forsiden kun er en.


Jeg valgte at bryde mønstret til sidst ved at strikke striber i stedet for, dels for at give det en sjovere afslutning, men også fordi jeg ikke har prøvet at strikke flerfarvet og lave ranglan.


Sådan ser min tunika ud på mig - har taget billederne med min mobil, så derfor kan man ikke se hvor lang den er - må få Claus til at tage nogle, hvor man bedre kan se den :)




Den er super skøn og man bliver fuldstændig vanvittig lalleglad af farverne, så glæder mig til at kunne flytte ind i den - men må nok vente en god rum tid, eftersom den er i ren uld og sommeren er på vej - men men men så har jeg en dejlig varm smuk farverig tunika liggende, som bare venter på mig :)
Send en kommentar