torsdag den 22. maj 2014

En gave til Eva

Jeg tager afsted imorgen til Fyn for at holde weekend hos min barndomsveninde Eva og derfor har jeg syet hende en sommerkjole, som hun med garanti ikke har hængende i sit klædeskab eller som nogen andre kvinder kan få fingrene i :) Og hvilken kvinde kan ikke lide at have noget der er unikt og som man ved ikke kan genskabes af andre 100% magen til :)
 
Denne lille håndlavet dug byttede jeg mig til i drivhuset forrig gang jeg var dernede og idag har jeg brugt den til Evas kjole, for at give den et romantisk og gammeldags look.
 
 
Jeg har nemlig delt den i to og brugt den som en krave, men ikke en traditionel krave :)

 
Jeg har ligeledes syet skråbånd og lavet en snydesløjfe med en knap magen til de to andre. De bitte små flakoner er nogle af dem jeg købte i Glostrup for ikke så længe siden til 1 kr stk. Knapperne er gamle knapper.

 
Ryggen er en smule kedelig, men den skal hun jo heller ikke se på, så synes jeg ikke gør noget. Bæltet er to stykker skråbånd zig - zagget sammen og kan bindes både foran og bagpå.

 
Claus var noget skeptisk over den, så jeg måtte lige hoppe i den og som han udtrykte det vandt det ved nærmere eftersyn :) Jeg håber Eva bliver glad for den og ikke er bange for mønstret på stoffet eller at hun kommer til at skille sig meget ud fra den almindelige folkemængde, for man får altså en del opmærksomhed, når man kommer i sådan en kjole :)

 
Min ryg - jeg har ladet kraven hænge løst og altså ikke syet den yderligere fast på kjolen, for synes den skal have lov til at være levende og bevægelig når kjolen bæres på kroppen. Stoffet har jeg købt på www.bloomerskids.dk


Ingen kommentarer: