søndag den 18. maj 2014

Fortsættelse af genbrugsguf

To skønne keramiklamper uden skærme - dog skal den blå have ny ledning, så den kan tilsluttes en stikkontakt - den hvide står inde på mit natbord, dog uden skærm.
 
 
Flere stålfade med teaktræshåndtag - jeg arvede en hel del efter min farmors bortgang både fade og skåle og både Claus og jeg elsker dem og bruger dem næsten hver dag til aftensmaden :)

 
Jeg fandt i tirsdags i en lille rodekasse disse to små skønne teak og stål salt og peber med en prop i bunden med bogstaverne A&B eller omvendt - jeg har givet dem lidt madolie for at få teaken mere frem. Jeg er så vild med dem og så står de så godt til alle vores andre skønne stål og teaktræs ting :) Glæder mig til næste gang vi skal have spisende gæster og jeg kan sætte dem på :)

 
Lidt lækkert keramik :)

 
To nye halskæder blev det også til - den bagerste i brune farver var noget snavset så vaskede jeg skånsomt, men desværre var det voksperler og de lyse var åbenbart meget slidte så de er blevet helt hvide nu, men den mørkebrune stadig har intakt perlemors look. Måske bliver den klippet op og lavet til noget andet eller også forbliver den som nu - skal lige fundere over det.

 
Jeg har købt nogle tørklæder for noget tid siden, men har kun fået taget billede af det her fede tørklæde :)

 
Mine smykker - undskyld den meget dårlige billedekvalitet, men som du kan se er det rent slaraffenland for to små piger på 4 og 5 år og for en mor med hang til det skæve, at lege med sit look og være med til at holde liv i 1950´erne - 1970´erne :)

 
Mine /vores halskæder - er mest mig der bruger dem, for pigerne er for små til at må bruge dem i børnehaven, da de kan hænge fast i dem.

 
Sådan to skønne dynebetræk ligger nu i mit skab med 70´er sengetøj - fundet for 10kr pr stk.

 
Glæder mig til at sy kjoler i dem - har tænkt på at sy en kjole til mig selv fra det smukke symønstre med de to kjoler fra Simplicity :)

 
Også to stk dynebetræk ti 10kr stk :) Har en veninde der er vild med grønne og blå farver og tænker en sommerkjole til hende med det her stof vil gøre lykke :)



 
Babydynebetræk, som jeg bare ikke kunne stå for med farverne og figurerne - skal laves til pigerne :)

 
En masse skønne flakoner i forskellige størrelser fandt jeg i den lille genbrug i Glostrup for nylig - købte 20 stk, da jeg kunne få dem uanset str for 1 kr pr stk :)

 

 
Smukt baby eller juniordynebetræk, som klart skal bruges til pigerne :)
 
 
Det her er voresnye gardiner i soveværelset - vi har siden vi flyttede ind i gårdhaven ikke rigtig kunne få gjort vores soveværelse hyggeligt og andet end blot et rum vi sov i - nu har jeg så fået det gjort mere beboeligt og som resten af vores hjem - hyggeligt. De her gardiner har været en stor faktor til det :) Elsker farverne og det at der er skønne blomster på - naturen og farver er så stor en del af vores liv og hverdag, så de passer perfekt til os og vores hjem :)

 
Skøn lille dug.

 
Endnu en lille skøn dug.

 
Et lidt medtaget hovedpudebetræk, men for 5kr kan man nok godt bruge det til noget :)

 
Et enkelt sæt af dette, som nu bruges til at sove i.

 
Og to sæt af disse, som vi også sover i - er så dejligt at sove i gamle smukke sengesæt og glæde sig til at komme ned under dynen og sove skønne drømme :)

 
Det første skønne fund jeg gjorte i Drivhuset for længe siden selvom det faktisk ikke er længe siden at det blev oprettet. Godt nok mangler låget, men skålen er stadig smuk og pynter godt herhjemme :)



 

Ingen kommentarer: