lørdag den 10. maj 2014

Lidt mere genbrug.

Her er lige lidt flere genbrugsfund - jeg har ikke fået taget billeder af alle mine skønne og lækre fund, så dette er kun et lille udvalg :)
 
Gamle knapper er altid sjovt at finde.
 
 
Børnelommetørklæder er begyndt at dukke op på mine genbrugsture.



 
Jeg har en del flere liggende - også nogle med figurer fra disney tegnefilm - speedy gonzales musen.

 
Flere gamle knapper, der rigtig kan give lidt ekstra sjæl til nogle hjemmesyede eller hjemmestrikkede lækkerier.

 
 
De her knapper er noget sjove, for ligner en matroshat - tror de er forholdsvis gamle.

 
Flere knapper.

 
Ens knapper er også skønt at støde på en gang imellem.


 
Sjovt stykke stof, som jeg vil klippe ud og bruge de smukke blomster til kraver og pynt på tøj osv.

 
Det samme med det her stykke.

 
Fandt disse smukke grønne dækkeservietter i min gode genbrug - tre styk, som jeg havde tænkt på at lave til noget pude eller taske værk :)

 
Og så vil jeg tage mærkatet fra Södahl og sætte foran, så man kan se hvem der har lavet disse skønne dækkeservietter. 


 
Denne stofblomst faldt jeg over, da jeg synes den var så sød og sjov, men ingen i genbrugen vidste hvad den var til. Det fandt jeg først ud af for nylig da jeg i Drivhuset fandt en gammel bog med blandt andet syning så opskriften på den - det er en brødkurv, hvis nogen ikke vidste det.

 
Men tænker at den sagtens kan bruges til mange andre ting - pynt til påskebordet, smukker, kogte æg til morgenbordet, lette hobbyting osv.

 
 Flere knapper.



 
 Når jeg støder på nogle søde forklæder køber jeg dem med den tanke, at med lidt modificering så har jeg en forklædekjole til pigerne.





Ingen kommentarer: