søndag den 18. maj 2014

Fra bytte og og genbrugsbutikker

Den skønne plastikskål fra byttedrivhuset har fået nyt liv i haven - den var så ridset indvendig at jeg ikke ville tage den i brug og synes den var alt for skøn til ikke at komme med os hjem :)
 
 
Sjov sættekasse, som helt klart har været en skuffe i en kommode eller skrivebord. Den bliver på et tidspunkt malet hvid, så den passer til vores tallerkenrække i soveværelset.

 
Dette skønne skab med skuffer skal lige have en ny gang sort maling og så sættes op på bagsiden af vores skur i haven inde under halvtaget. Jeg skal bruge det til alle mine have ting og frø osv, så de e samlet et sted og i tørvejr :)

 
Disse tre rösti skåle har jeg købt i en temmelig rodet biks.
 
 
Bog fra drivhuset.

 
Endnu en bog fra drivhuset.

 
Metalbakke fra Magasin også byttet mig til i drivhuset.

 
Dette gamle dukkehus fandt jeg på nettet og det kunne sagtens få en makeover, men synes faktisk det er skønt som det er :) Jeg ønskede mig selv voldsomt sådan et som lille pige.

 
De her tre ting hørte med til dukkehuset og er jo bare skønne 70´er ting :)

 
Fandt jeg i drivhuset og haps røg det med mig hjem - så fedt 70´er ur og fed orange farve. Kan huskejeg har set sådan et som barn, men hvor aner jeg ikke. Det virker og jeg bruger det fast hver morgen sammen med min mobilvækning. Og så hjælper det mig om aftenen til at falde i søvn, da det kan overdøve min tinitus!! :)

 
Købt i en genbrug.

 
Fra drivhuset.

 
Fra drivhuset.


 
Fra drivhuset.

 
Fra drivhuset og mærket w.germany.

 
Fra drivhuset - den skønne orange æske er så sjov og ser håndlavet ud. Den er nu placeret i min skuffe med syting.

 
Også fra drivhust - klokkestrengen bliver delt op i sektioner og brugt til puder og tasker tænker jeg - de er så smukke fuglene, så den kunne jeg ikke efterlade i drivhuset.

 
Også fra drivhuset, men dog med en flænge foroven, men stadig brugbar og når den ikke længere kan bruges til vand, så kan den benyttes til strikke eller hæklepinde.

 
Købt i genbrug - synes den var så fed og fik den for 20kr :)

 
Også fra drivhuset og genial til alle mine småting :)

 
Drivhuset.

 
Drivhuset og mærket Bavaria.

 
Drivhuset og så skøn og kun en smule slitage.

 
Også fra drivhuset og tiltænkt Claus, når han skal lave ting ude i haven om aftenen. Mangler kun en lille pære og batterier.

 
Fede Marimekko plastikkrus også fra drivhuset.

 
 
 
Nu sidder du måske og tænker at det er godt nok mange ting jeg får slæbt hjem fra Drivhuset og det er også helt korrekt, for jeg er vild med konceptet, at man kan komme med sine egne genanvendelige og brugbare ting og få nogle lige så gode genanvendelige og brugbare ting med retur. Der er ikke noget loft for hvor meget man må slæbe med hjem kontra det med medbringer, men man skal jo ikke komme med en lille bitte ting og slæbe 20 ting hjem. Nu er vi i den situation at vi igennem et par år har fået skrabet en del ting sammen, som vi ikke har kunne sælge på nettet eller afsat hos folk vi kender, og nu kan vi endelig komme af med dem og rent faktisk få noget skønt retur :) Så er jo ren win win situation :)

Ingen kommentarer: