søndag den 18. maj 2014

Genbrug genbrug genbrug

Som sagt elsker jeg genbrug og det kan vist ikke længere skjules og venner og familie er også begyndt at kommentere det i større stil, da jeg nu fremviser fund fra deres barndom eller ungdom alt efter tidsperioderne tingene stammer fra :)
 
Her er skønne håndklæder, som jeg bare måtte have hængende på badeværelset :)
 



 
Lille håndklæde hængende ved håndvasken.

 
Dækkeserviette eller lignende som kan bruges til pude eller pung eller toilettaske.

 
Det ultimative fedeste håndklæde !! Det er så flot i farverne og standen er temmelig god eftersom det har en del år på bagen :) Det er blevet mit håndklæde :)


 
Et enkelt dynebetræk blev det også til :)


 
 Disse tre dækkeservietter er bare så søde og pigerne er jo bare nuser - tænker at de skal bruges til noget pude i hjemmet - måske en til hver af pigerne og en til soveværelset.

 
To lommetørklæder til samlingen.

 
Den yndigste pigekjole til Mathilde - umiddelbart virker den så gammel som den ser ud til med et noget anderledes stof end man kan købe idag, foer indvendigt som voksenkjoler fra 50´erne - 60´erne og de helt gamle metallynlåse. Der er dog syet en lynlås i af nyere dato i ryggen, som en helt klart ikke er født med. Mærkatet siger at den er fra Marokko.

 
Natbluse til mig, som jeg har set de sidste par gange i den genbrug jeg købte den - tænkte at når den nu havde hængt der i et par måneder og stadig gjorte det måtte det jo være fordi den skulle med mig hjem :) Den er så behagelig at have på :)


 
3 skønne fade / askebægre og en lampe uden skærm, der dog virker fortræffelig :) Det ene fad er bornholmsk og et fra bangholm.


 
Og det store fad er stemplet Nysted.


Ingen kommentarer: