torsdag den 20. juni 2013

Det vokser og vokser i vores have

Nu er der rigtig kommet blomster på vores kartofler og de er så smukke. Vi er noget spændte på hvor mange kartofler der er i poserne og hvor store de er, for vores planter er vokset godt, men man kan jo aldrig helt vide hvor godt de har haft det, før man høster dem i den anden ende - men vi glæder os til at gøre det sammen med pigerne, og håber vi snart kan få et dejligt måltid med vores egne kartofler.


Se lige nogle smukke hvide blomster, der er kommet i vores frø fra Tiger - de andre er også lige på nippet til at springe ud med smukke farver såsom lilla og pink - jeg tror det kommer til at ske en af dagene så venter blot i spænding :0)


Vores mange dejlige ærteplanter blev bundet op igår og hvad var mest nærliggende at bruge end nogle af mine mange mange bambusstrikkepinde, som jeg alligevel ikke kan holde ud at strikke med og bare ligger og fylder og er gemt væk. Nu gør de da god gavn og er lidt sjove at se på rundt om i haven :)


Og så fik jeg tyndet lidt ud i gulerødderne og plantet de største jeg havde taget fra om, så forhåbentlig vil de fortsætte med at vokse. Og så fandt jeg ud af at vi åbenbart stadig havde en smule basilikum, der har overlevet alle andre blomster pigerne og jeg plantede for længe siden, så nu håber vi at basilikummen vil fortsætte med at vokse nu det er plantet om.


Vi høstede de første tre ærter af egen avl igår, og gud hvor smagte de dejlig friske og sprøde :) Mums vi glæder os til at kunne guffe i nogle flere, ligesom vores jordbær giver okay og smager skønt søde :)



Ingen kommentarer: