mandag den 22. april 2013

Mathildes kjole uden Mathilde pigen.

Så fik jeg Mathildes grønne kjole færdig og er nu spændt på om hun kan passe den og hvis ja hvordan den sidder og om hun kan lide den og ellers ja så må den gå til Laura i første omgang og så til Mathilde senere hvis hun er for lille. Jeg har strikket den i en str.4 år, for tror altså at str. 2 år bliver for lille eller kun lige en hun kunne bruge nu og et kort stykke tid frem - og jeg tænkte at hun bliver jo altså 3 år, så krydser fingre for at hun kan passe den uden den er alt for stor til hende.


Jeg har sat nogle firkantede knapper på og drejet dem sådan her for at give kjolens udseende lidt kant, og så synes jeg at blomsterknapperne var så yndige så de måtte bare med på.


Jeg har også sat to knapper ovenpå hinanden ved skuldrene - jeg har syet de to cirkler sammen, så skulderen kan ikke åbnes helt op, men nok til at hun kan få den åbnet op så der er mere plads til når kjolen skal hen over hovedet.


Jeg har hæklet en fastmaskekant hele vejen rundt på kjolen og yderligere hæklet to rækker stangmasker for at lave en sød detalje. Jeg syntes kjolen manglede noget og det her gav den lige det sidste - jeg overvejede at lave den i den kraftige lyserøde, men synes at det blev for meget, så tog denne lækre lime grønne i stedet.


Mine cirkler er syet på to steder - yderst og inderst, men alligevel buler de noget. Men synes nu ikke det gør så meget, for det ses nok ikke så meget når først kjolen er i brug.


Bagsiden af kjolen har også lige fået en lille cirkel i nakken.


Det er bevidst at de store cirkler til det lille ærme ikke er ens.


Jeg håber på at kunne få Mathilde i kjolen senere idag, så jeg kan tage nogle skønne billeder af hende og ellers kan jeg måske lokke Laura :)

Ingen kommentarer: