onsdag den 3. april 2013

Pigernes kjoler.

Som lovet for noget tid siden, da jeg viste billedet af pigerne fra børnehaven iført deres nyeste kjoler fra min hånd, så er her nu et nærbillede af dem uden indhold :)

Her er Mathildes kjole set fra fronten - ærmerne er lavet af min farmors gamle hæklede dækkeservietter, to knapper ovenpå hinanden for at give et mere sjovt look, bindebånd med flere bindemuligheder om maven og bindebånd ved skuldrene. Sjov syning forneden på kjolen og ved ærmerne.

Bagtil med et stribet stykke stof i stedet for det prikkede og med høje slidser i siderne, så hun bedre kan bevæge sig :)


Lauras kjole med samme pricip med ærmer lavet af min farmors gamle hæklede dækkeservietter, bindebånd, to knapper ovenpå hianden og med to gange bindebånd i siderne og høje slidser.


Bagtil - desværre kom kjolen til at se meget skæv ud forneden, men kan garantere at den er helt lige og plan, blot fordi den er en anelse krøllet efter vask :) Jeg har ligeledes lavet sjov syning ved ærmerne og halsen :)


Har allerede liggende flere kjoler, der er klippet, men blot skal syes. Jeg skal dog have fat i noget skråbånd, for selvom det er meget billigere at lave det selv og jeg har to forskellige størrelser på skråbåndsmaker, så er det for hårdt at klippe stoffet og lave skråbåndene selv, så er desværre nødt til at købe det færdiglavet og så hellere bruge tiden og kræfterne på nogle andre detaljer :)

Ingen kommentarer: