tirsdag den 9. april 2013

Ny kjole til Laura - nu som hæklet.

Så blev Lauras hæklede kjole færdig og jeg er godt tilfreds med resultatet :) Jeg har lavet den af bedstemorfirkanter og øverst oppe lavet bærestykke og ærmer i et i stangmasker. Til slut har jeg lavet kanter på ærmerne og forneden på kjolen og hæklet tre sommerfugle der flyver rundt for bærestykket foran :)

Laura i børnehaven imorges :0)


Begge pigerne imorges - Laura i sin nye kjole - jeg måtte dog fjerne den nederste række firkanter, for ellers blev kjolen for lang til at hun ikke kunne bevæge sig ordentlig i den. Har lovet Mathilde også at lave en til hende :)

Mathilde har en strikket kjole og vendestrikket cardigan på, som jeg lavede til Laura i sin tid, men hun har ikke brugt det særlig meget, for hun har ikke kunne passe det rigtigt. Så nu har Mathilde fået det og ser så yndig og dejlig ud i det - jeg kalder det for " Dronningen af Danmark " sættet, fordi jeg undervejs i fremstillingen af det kom til at tænke på de røde bolsjer kongen af danmark mener jeg de hedder :)

Ingen kommentarer: