torsdag den 10. oktober 2013

Lækkerier til fredagshyggen imorgen

Jeg har haft et sygt barn hjemme idag efter hun pludselig igår aftes kastede op i stride strømme. Så dagen skulle være stille og rolig og alligevel lidt sjov for hende og mig, så efter vi havde afleveret Laura i børnehaven imorges tog Mathilde og jeg hjem og lavede æbleringe og noget med nødder.

Jeg købte i vildelse for længe siden en æbleskræller til håndkraft til en 50´er, hvor den både fjerner det meste skræl, kernehuset og skærer dem i skiver. Her har Mathilde og jeg taget de lange skræller og kommet i sukkervand.



Æbleringe med sukkervand - skiverne bliver noget tykke, men ikke desto mindre ELSKER vi dem herhjemme :)


Mathilde har vendt den anden plade i kanel, for det er vi vilde med.


Og så havde vi nogle mandler vi lavede brændte med sukker.


Hasselnødder vendt i sirup, honning og kokos.


Og mandler vendt i sukker og lakridspulver, som er et mega hit hos os både hos børn og voksne ;)

Ingen kommentarer: