torsdag den 31. oktober 2013

Lækre hovedpude og dynebetrækker fra en af mine genbrugsbutikker

Jeg har været lidt heldig på det sidste, når jeg har været i genbrugsbutikker - her er nogle af de bedst fund jeg har gjort.

Et skønt lille forklæde med små hjerter -


og et skønt forklæde med smukt retrostof og gule lommer hele vejen hen. Meningen med de to forklæder er, at jeg vil lave dem om til små forklædekjoler til pigerne - Laura får den røde, for var den jeg fandt først og dermed havde tiltænkt hende og Mathilde får den med blomster.


I fredags tog jeg en tur til Taastrup inden jeg hentede min lillesøster og nevø ved toget, og der købte jeg to dynebetrækker og to hovedpudebetrækker og damen i genbrugen var så sød at pakke det ned i denne skønne grønne taske, som intet fejler :) Så jeg fik lige en skøn ny rummelig taske med i købet i stedet for en plastikpose og det er jo aldrig skidt ;)


De dyne og hovedpudebetrækker jeg fandt har jeg ikke helt en fornemmelse af hvilken tidsperiode de kommer fra, men synes ikke desto mindre de er super skønne og kunne se for mig hvad jeg skulle lave af dem :)

Dette smukke dynebetræk lå faktisk som to hele sæt og hvis jeg ville kunne jeg have fået dem for den sølle sum af 50kr, men synes ikke jeg havde brug for så mange til at sy af og synes ikke jeg kunne sy af den ene og bruge den anden som reelt sengetøj.


Det her dynebetræk lå også som to hele sæt til samme pris som det forrige, men valgte af samme årsag som den før kun at købe denne ene.


Dette hovedpudebetræk var der kun en af, og kunne vældig godt have brugt det som dynebetræk, men er godt tilfreds med et hovedpudebetræk i stedet for intet :)


Det sidste hovedpudebetræk jeg fik med hjem.


Så jeg begynder at have et pænt lille lager af skønne hovedpude og dynebetrækker der ligger og venter på at blive syet om til noget lækkert tøj til piger og mig og jeg håber på at kunne få lavet lidt i weekenden :)

Ingen kommentarer: