onsdag den 9. oktober 2013

Min retrokjole efter en 70´er kjole købt i Kbh

Jeg har i denne uge arbejdet en smule ved symaskinen. Jeg modtog i tirsdags min sidste bestilling retro stof fra Bloomerskids og må indrømme at jeg endnu engang var dybt dybt tilfreds og fik endnu engang bekræftet at jeg helt sikkert ikke er færdig med at handle der !!! De har bare så mange lækre stoffer til fair priser !!!! Nå men sidst jeg var i Kbh købte jeg to retro kjoler i butikken Genbrug, og den ene model ville jeg rigtig gerne sy efter, så jeg har kastet mig ud i at tegne mønstret efter kjolen og må indrømme at jeg er blevet temmelig godt tilfreds med modellen - den sidder ikke så tæt som originalen, men er okay for så er der plads til kroppen, når den pludselig ter sig dumt i løbet af dagen. Stoffet jeg har valgt at bruge går igen hele vejen og selvom det er tre voldsomme stoffer hver for sig synes jeg de fungerer godt sammen som en helhed !!! Modellen skal helt sikkert syes igen, men der går nok lidt tid før næste model kommer :) Indtil da vil jeg bare nyde min nye sommerkjole og glæde mig over resultatet og bære den med stolthed !


Jeg har syet disse smukke sorte blomsterknapper på, som jeg fandt i genbrug for noget tid siden. jeg har valgt den nemme løsning med trykknapper, for fingrene er begyndt at drille efter vejret er slået om, så det med at knappe fungerer ikke så godt :(


Kraven har jeg lavet med de to stoffer fra skørtet, så den gule / lilla er underkraven og den lilla / turkise er overdelen af kraven og den der ses når den er slået ned.


Kjolen bagpå med en enkelt tilføjelse i form af to ekstra sorte blomster knapper med læg ved midten af ryggen / skørtet. Det lyserøde skråbånd i ærmegabene og nederst på skørtet er købt i en genbrug.


Den originale kjole jeg har tegnet mønstret efter :)

Ingen kommentarer: