torsdag den 3. oktober 2013

RETRO STOF AMOK

Så røg der lige en bestilling mere fra Bloomerskids.dk ind på kontoen, for der var kommet noget stof, som jeg bare måtte have fingrene i. Jeg har længe været dybt forelsket i deres lidt dyrer stoffer, hvor man giver 40-50 kr pr hovedpudebetræk og 100 kr i gennemsnit for dynebetræk - egentlig er det jo ikke dyrt, når man som sagt tænker på at et hovedpudebetræk kan sprættes op og give en 140*70 eller 150*75 cm stof og dynebetræk 360*130 for 100kr. Hvis man tager i fx Stof og Stil eller Stof 2000 så giver man i snit 60-70kr pr meter for bomuldsstof, så der er nogle penge at spare ved at købe retro sengetøj og så synes jeg altså også det giver en hvis charme at genbrug stof og hvorfor ikke bruge så smukke stoffer som rigtig meget sengetøj i 70´erne blev lavet af til at lave skønt tøj til sine børn, sig selv, sine nære og kære og forkæle med noget unikt som ingen andre har eller kan få !? :) Så tænker at mine mange lækre retrostoffer, som jeg umuligt kan få brugt i nær fremtid skal bruges til at forkæle nogle skønne mennesker jeg kender, som vil virkelig sætte pris på det ! Så er begyndt i det små at tænke på julegaver og pakkekalender til pigerne.

Det her stof var vist lige kommet på hjemmesiden idag, og det er bare skønt og giver mig så mange kreative idéer, så det skal nok blive flittigt brugt :)


Det her smukke gul / grønne stof har jeg set flere steder hos blogger med hang til retrostoffer og jeg har været dybt misundelig - jeg har set det hos Johnny Trapez, men der var prisen en helt anden, så da jeg så det imorges på Bloomers.kids måtte jeg klikke det i kurven - det glæder jeg mig i den grad til at lave noget med selvom det desværre kun er et hovedpudebetræk og ligesom de fire næste er fra den dyre ende af retrostofferne på hjemmesiden. Men elsker farver og kan se at mange af de stoffer jeg nok inderst inde er mest til altså koster lige lidt mere og det er helt klart det værd. Det her stof skal jeg klart lavet noget til mig selv i.


Det her stof tiltaler mig så meget pga farverne - jeg kan lige se for mig at pigerne og jeg får noget tøj hvor det her skønne stof indgå i.


Det her stof minder meget om et andet stof jeg købte første gang hos Bloomerskids, så det vil passe skønt sammen med plus noget af alt det andet jeg har derfra.


Det her stof er jeg også bare hooked på pga farverne og blomstrene :) Jeg ville sgu sådan ønske at min farmor havde levet endnu, så jeg kunne dele de her ting med hende - hun ville have ELSKET det !!! :)


Den her røg også lige med, for den er også bare skøn i farver og mønster. Så nu glæder jeg mig bare voldsomt til at skulle hente mine nye stoffer og kunne komme igang med at sy rigtig rigtig mange skønne ting og så må jeg nok hellere holde mig LANGT væk fra hjemmesiden det næste lange lange lange stykke tid !!! :)

Ingen kommentarer: