onsdag den 16. oktober 2013

Trylledej

Igår eftermiddags da jeg havde hentet pigerne lavede vi trylledej og blev enige om at lave noget mad, som de kan bruge i deres køkken inde på deres nye fælles legeværelse.

Her er de to pladefulde vi fik lavet :)


Jeg har gemt to små æsker anton berg og synes det kunne være sjovt at lave chokolader til pigerne, så de kan byde gæster på lidt mundgodt :)


Idag havde jeg dem så hjemme fra børnehaven og vi benyttede dagen til at male tingene med vandfarve - pigerne fik frit lejde til selv at bestemme farver osv og her er resultatet på de næste billeder :)


Var det noget med en klejne ? En kanelsnegl ? En chokolademuffin eller en småkage med lyserød glasur ? :)


Kager og andet mundgodt pigerne har malet og lavet :)


Mere mundgodt :)


Chokolader der er blevet farvelagt og klar til at blive " spist " :)


Var det noget med en pizza eller en roulade ??? Mathilde har lavet begge to og farvelagt dem :)


Idag har jeg så fået afløb for min lidenskab for garn og strikkepinde ved at lave en fyrfadslysestage som et kæmpe garnnøgle med strikkepinde :) Jeg havde bare sådan en lyst til at lave en og tænker at jeg skal have lavet en makker og så skal de farves :)


Se fra en anden vinkel :)


Jeg har anvendt følgende til at lave trylledejen :
1 kop fin salt, 2 kop vand og 3 kop mel.

Ingen kommentarer: