torsdag den 3. oktober 2013

Troldeseng

For snart længe siden lavede jeg en seng af en skotøjsæske til Mathildes Bølle bamse. Jeg kom selvklæbende hyldepapir fra Tiger udenpå og indeni og syede dyne og hovedpude af retro stof. Jeg lovede Laura at jeg også nok skulle lave sådan en seng til hendes Trolde, men havde ikke en skotøjsæske - den fik jeg dog hurtigt efter et besøg fra min veninde Eva, men hver gang jeg har husket på mit løfte til Laura, ja så fik jeg alligevel ikke gjort noget ved det. Idag fik jeg så endelig taget mig sammen og efter en del undskyld skat mor har bare så mange ting hun gerne vil lave, så kunne jeg give hende endnu et smil på læben.

Hun fik selv lov til at vælge retrostoffet og valgte noget af mit nye stof - faktisk et stof jeg blev noget overrasket over, idet det på Bloomerskids side lignede almindelig bomuldsstof med grå baggrund, men viste sig at være satin lignende og så to stykker i stedet for ét. Men jeg kan sagtens finde noget at bruge det mere skrøbelige stof til - fx det her.


Se lige hvordan hun har lagt dem til at putte - en far og en mor og en lille baby, hvor man blot kan se hårtoppen :) Under troldene ligger en af min farmors hæklede dækkeservietter som lagen.

Ingen kommentarer: