onsdag den 8. februar 2012

Billeder på lærreder

Jeg har altid godt kunne lide at lave nogle lidt anderledes billeder og mener ikke at de altid behøver være i glas og ramme eller at malerlærreder behøver udelukket blive brugt i henseende med maling og pensel. Så her er nogle eksempler på hvordan jeg gennem de sidste 3 år tror jeg har anvendt malerlærreder med eller uden svæverammer.

Dette store billede lavede jeg efter Mathildes barnedåb og er det store billede i midten. Til venstre er der 3 billeder lodret ned med Laura og ligeledes 3 billeder lodret ned på Mathilde til højre side. De resterende 4 billeder ses på følgende måde : første billede taget af begge vores piger sammen set fra venstre øverst oppe, billedet ved siden af med hygge på sækkestol med mit strikket lappe tæppe bestående af 100 forskellige lapper, billede 3 nederst venstre hjørne med hygge i badekar på køkkenbordet og sidste billede højre hjørne med leg på Mathildes værelse på lappe tæppet. Der er efterfølgende sat 3-d klistermærke sommerfugle fra Bilka og udstansede blomster med små perler holdt alt sammen i samme farvenuancer af blå, grøn og rød/ rødbrun. Det sorte og hvide papir er ligeledes fra Bilka.


Papir fra Panduro Hobby og andre små ting købt hist og her og med udstansede blomster og guldsmed.


Brugt reststykket efter en udstanset blomst som dekoration og lavet en indramning med en perle i hvert hjørne.


Mine billeder med papir fra Københavns Zoo og papir på selve svæverammen.



En gave til min far af vores datter Laura, hendes hånd og fodaftryk og navn i karton bogstaver og med filtblomster - stort set alle materialer er fra Bilka.


En gave til en pige til hendes værelse i stedet for et almindeligt navneskilt. Bogstaverne er klippet ud fra en blok papirer fra Panduro Hobby og ellers ting forskellige steder fra og udstansede puslespilsbrikker.


Billeder til Lauras værelse med 3 forskellige dyr - billederne har jeg selv taget med vores digitalkamera ved forskellige besøg i Københavns Zoo så er skam så tæt på dyrene som vi overhovedet kan komme :)




To billeder lavet til en venindes pige i dåbsgaver.


Ingen kommentarer: