søndag den 19. februar 2012

Cardigans til pigerne

Som du nok har fundet ud af, så er jeg temmelig glad for at strikke med den teknik kaldet vendestrik, hvor man kun strikker retstrik og laver forkortede pinde på skift. Det er en nem måde at strikke og stadig opnå et skønt resultat og så er det til at gå til både for begyndere og erfarne strikkere :) Og så kan man lave det foran tv og man kan lade det ligge i flere mdr og stadig hurtigt kunne genoptage det :)

Denne bluse er efter den samme opskrift som de andre - dronningen af danmark osv mener jeg.

Her har jeg brugt to forskellige garner jeg har haft liggende meget længe - det lilla har en meget tynd tråd i multifarve, som kører sammen med og for at skabe lidt dynamik i det retstrikket har jeg valgt et blåt garn af lidt samme blandingstype som det lille. Jeg ville skabe et twist og valgte derfor nogle orange knapper til at bryde det blå og resultatet blev dette - denne cardigan er til Mathilde, men Laura kan også sagtens bruge den, idet de ofte kan bruge samme str.



Denne cardigan har jeg strikket til Laura efter Hanne Meedoms vendestrik bog - mener det er den første af hendes bøger og den er kreeret af det skønne Kauni effekt garn, som jeg bare måtte købe for nogle af mine fødselsdagspenge. Pga str endte resultatet med at være sådan at de røde og lilla farver var foran og de andre af garnets farver var på ryggen - lidt øv men samtidig meget fed, idet man ikke forventer en anden farve ryg :) Derfor valgte jeg også total atypisk for min stil at sætte ensfarvet knapper i og så i rød som forsiden har.



Desværre for denne model bliver den hurtig kort i ærmerne men ikke i længden, efterhånden som ens barn vokser, men det kan også have sin charme :)

Ingen kommentarer: