onsdag den 1. februar 2012

Mors " Sommer og sol " cardigan

Jeg fik en idé jeg bare var nødt til at afprøve efter en af Garn studios Drops modeller - katalog 127 model nr. 13. Billedet ses her nedenunder. Eneste forskel på selve opskriften til at starte med var pindstr . modellen strikkes med en pind 2,5 og 3 hvor jeg altid strikker med en halv pind størrer og kun har brugt 3,5 hele vejen igennem forløbet. MEN MEN MEN så gik jeg ellers igang med at kreere mit eget design og startede med at komme lidt flere masker på så der kom lidt vidde / skød.... så røg der lidt mønsterstrik med som tog det en smule ind - jeg øver mig lidt i det små med mønsterstrik men håber en dag at kunne strikke en masse skønne ting med mønstre og flere farver :) Hele blusen er strikket i akryl garn fra super best da det jo blot var en prøve :)

Første billede af min engang nye cardigan efter eget design, hvor kun pindestr, maskeantal og cm mål er snuppet fra drops modellen :)


Så kom ærmerne på - alle striberne er uens og nogenlunde i tilfældige farvesammensætninger, idet jeg har lavet magiske nøgler :) Påbegyndelse af ranglan.


Så hænger min cardigan og ser fin ud men næh nej den er skam ikke helt færdig endnu, selvom nogle måske ville mene det! Der blev strikket et bindebånd i retstrik og i stedet for trenser til bæltet, ja så prøvede jeg noget nyt og syede en knap i - bæltet har ingen knaphuller så detkan justeres i længden efter ønske. 


Så kom der to stykker retstrik på ærmerne også med en knap på hver - og igen ingen knaphuller. Det er bevidst at begge sider lukkes samme vej og ikke er spejlvendte - en lille fiks idé jeg har med at tingene godt må have en kant :)


Og så er vi nået til vejs ende med min cardigan - en retstrikket kan er lavet og syet på i hånden ligesom dem på ærmerne, men denne gang er der lavet et knaphul :) Nu er blusen klar til brug enten med eller uden bindebånd og kraven kan sættes på flere måder - fx helt lukket som her eller som på de tre sidste billeder :)


Set bagfra :)


Så kom den i brug :) Og min stolthed vokser for hver gang jeg har den på :)


Set nede fra :) Knapperne er også i forskellige farver og udseende for at give et sjovt, men også mere fuldendt look.


Krave mulighederne foruden den helt lukkede :) Model 1


Model 2


Model 3


Det er helt klart ikke sidste gang jeg har lavet denne model hverken til mig selv eller mine piger - men fremover vil jeg lave den i nogle lidt mere lækre garner og også nogle der er mindre farverige i den forstand at der måske bliver farver men i samme nuancer af fx grøn, rød eller orange :)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Lene. Har du en opskrift som du vil dele, på denne skønne trøje? Blev helt forelsket, da jeg så den.
Med venlig hilsen Pia

Unknown sagde ...

Hej pia
Tusind tak for din søde kommentar :) Den varmede lige mere end du anede :) Jeg har faktisk ikke nogen opskrift, da cardiganen egentlig kom til mig hen af vejen for hver pind, men måske jeg kan fremkalde en nogenlunde gengivelse af den, hvis jeg virkelig lægger hovedet i blød. Desværre har jeg bare ikke overskud til det på nuværende tidspunkt, så håber du vil kunne vente på den ? Men skal nok forsøge at skrive den ned.
Mange knus fra Lene

Anonym sagde ...

Hej Lene. Vil gerne vente på, at du har overskud til det. Den er sød og har nogle skønne farver.
Knuz Pia