fredag den 2. november 2012

Ny striktrøje til strikkemutter.

Jeg gik igår igang med at strikke en ny striktrøje til mig selv ud af det garn jeg købte i Søstrene Grene sidste gang jeg var på Fyn. Jeg har denne gang valgt en cardigan model fra en Hendes Verden strikkebog, men opskriften er oprindeligt fra Filcolana.

Det er denne skønne model, som til en forandring strikkes oppefra og ned, hvilket jeg aldrig har prøvet før, så det er i sig selv en udfordring :) Den hedder Ane og er designet af Hanne Pjedsted.


Mit garn fra Søstrene Grene i skønne lækre farver, som stadig er farverige, men alligevel på en mere afdæmpet måde. Jeg laver stadig min cardigan i striber, men ikke i det stribemønster som i opskriften. Tænker at jeg vil lege lidt med noget broderi og derfor strikke blusen i kun glatstrik, hvilket jeg ellers altid synes bliver kedeligt på alle måder, men så kan man jo spice det lidt op ;)


Her ses det jeg indtil videre har fået lavet - du ser det på hovedet -


Sådan her så vender det rigtigt. Den gule farve er starten af cardiganen. Jeg tænker at der skal hækles en kontrastfarve i kanten på både halsen, ærmerne og forneden ved livet. Jeg vil variere striberne med små og store som i opskriften, men stadig på en helt anden måde :)

Ingen kommentarer: