søndag den 7. oktober 2012

Babystrik.

Ja så er jeg gået igang med at strikke babytøj igen :) Denne gang er det til Mathildes dagplejemor Annemette, som går på ferie / barsel pr. 1 December. Indtil for nylig havde hun faktisk fået besked på, at hun ventede en dreng, så jeg var faktisk begyndt at finde ud af hvilke garner og ting jeg skulle lave til den bette knægt, da en sms i sidste uge dumpede ind på mobilen, at en ny scanning til stor overraskelse havde vist en pige :) Så jeg har fundet tøsefarverne frem endnu engang og gået i tænkeboksen. Jeg har planer om at kreere endnu et babytæppe, men ikke ligesom det til Carinas pige Cilke ( Lauras børnehave ). Jeg har lidt i tankerne at lave nogle store firkanter og så nogle små, hvor nogle af dem skal være med bølgemønstre og nogle i en anden stil.

Men nu har jeg kastet mig over en blusemodel fra et Kreativ Strik blad, som jeg jo selvfølgelig har ændret lidt på hist og her og gjort til min egen model ;) Jeg kan jo ikke lade være.

Dette er bagsiden af modellen, som jeg har lavet til en lille kjole - det er den mindste str som er 3 mdr.


Jeg har slået op med 190 masker i stedet for 2 gange 60 masker ( 120 masker ) og så har jeg taget ind på en ny og sjov måde, der dukkede op i fredags. Jeg ved ikke om du kan se eller fornemme det på billedet her eller de andre.


Bagsiden er lavet med skiftevis en mørkelilla og en multifarvet maske og så perlestrik.


Forsiden har jeg strikket 3 blomster fra et Drops blad af de nye - mønstret fylder 15 omgange, som der anvendes i den oprindelige opskrift på blusen fra Kreativ Strik.


Jeg har brugt en halv pindstørrelse større, som modellen i Kreativ Strik også beskriver, og det giver nogle lidt ureglmæssige masker i blomsterne, men får jeg rettet ind senere, dels ved at hive lidt hist og her på bagsiden, men også ved vask.


Sådan ser den oprindelige model ud i bladet - en sød perlestrikket bluse med bamser hele vejen rundt. Blusen strikkes i opskriften ryg og forstykke for sig indtil borten og så igen for sig. Ærmerne slåes op og strikkes med ryggen og med forstykket og til slut strikkes hals og ærmekanter.


På ryggen hækles til knapper.


Bladet modellen er fra - det første Kreativ Strik jeg i sin tid købte - så det ved et tilfælde, da Mathilde var indlagt på Glostrup Hospital som 3 mdr, og jeg havde brug for noget at abstrahere mine tanker fra.

Ingen kommentarer: