onsdag den 24. oktober 2012

En sommerkjole til mor.

For et par måneder siden fik jeg endelig syet en kjole færdig jeg var påbegyndt for længe længe siden. En kjole jeg havde klippet efter et mønster fra et Ingelise blad jeg havde lånt på biblioteket, og som var blevet afleveret for længe siden, så da jeg skulle sy den var det på hukommelsen og hvad jeg sådan kunne se mig frem til. Desværre er kjolen en smule for stor i siderne på trods af at jeg har syet kantbånd på. Men gør mig nu ikke så meget, for så kan jeg have en bluse indenunder her til vinter. Jeg har endda klippet et godt stykke af den ved ærmegabene, for den gik meget højt op i armhulerne, og det bryder jeg mig ikke om.

Stoffene er fra Stof og Stil og knapperne er fra Kvickly og det gule bånd fra Føtex.


Jeg syntes at knapperne passede så godt til, så de skulle bare være der :)


Jeg elsker jo farver og spræl, men synes at de to stoffer var så smukke, fordi de er så sarte, men alligevel kan det sagtens tåle at blive piftet lidt op. Faktisk går jeg stadig og leger med tanken om at hækle to gule lapper og sy på som lommer, for synes dels der mangler en lille sidste detalje, men mangler også nogle lommer til min mobil eller andet vigtigt.

Ingen kommentarer: