tirsdag den 16. oktober 2012

Lapper til hæklet babytæppe - med nyt twist.

Jeg gik igår aftes igang med at påbegynde projekt hæklet babytæppe til Mathildes dagplejemor. Denne gang vil jeg give det et andet look, for at udfordre mig selv og gøre det sjovere :) Jeg gider som regl ikke lave det samme stykke håndarbejde helt ens hver gang, så jeg finder altid nye måder at skabe noget sjovere, bedre, skører, vildere, festligere, interessant og unikt end det forrige projekt eller lille mesterværk :)

Denne gang har jeg valgt at bruge kun bomuldsgarn fra Søstrene Grene og Rema1000, idet begge garner er spundet knap så fast som alle mine andre bomuldsgarner, så de passer meget godt sammen også i tykkelsen. Eftersom jeg hækler til en lille pige, så bliver farverne overvejen tøsefarver, men der kommer bestemt også mere grø og blå nuancer ind i tæppet uden at de vil dominere for meget.

Jeg har pt kun fået lavet to lapper, som ikke er fuldstændig firkantede, men mere rektanglet, hvilket giver tæppet et sjovt twist tror jeg.


Den ene slags lap skal hækles som denne med bølgemønster i måske kun disse 5 farver, men leger stadig med tanken om at begge lapper kan hækles med begge farvekombinationer - altså så nogle lapper med bølgemønster er i denne farvekombination og nogle i den røde - sart grønne - lys lilla.


Bølgemønster hæklet i stangmasker, halve stangmasker og fastmasker.


Her er den anden variation af tæppes lap - lige striber i henholdsvis stangmasker og halve stangmasker.



Jeg tænker at jeg nok også laver nogle lidt mere " kedelige " lapper i både bølgemønster og stangmaskemønster i kun én farve, men hvor alle de " rigtige " farver bliver brugt - altså ikke den hvide eller den sarte grønne.


Jeg gør som jeg plejer - syer hele tæppet sammen til sidst lap for lap. Det her bliver et meget specielt tæppe, men det er også en lidt mere personlig gave, for Mathildes dagplejemor har været meget tæt på vores lille familie.

Ingen kommentarer: