tirsdag den 30. oktober 2012

Min baby kjole / bluse færdig.

Så fik jeg lagt sidste hånd på den lille fine baby kjole / bluse til Mathildes dagplejemor Annemette. Hun venter sig jo en lille pige, som jeg fik at vide igår skal hedde Emilie. Og kunne jeg så lige endnu mere klart og tydeligt se en lille pige i denne lækre strik - jeps det kunne jeg for Emilie er jo bare et så smukt og yndigt navn, og den vil da bare stå godt til hende :) Hun bliver da en skønhed uden lige med charme :)

Jeg har jo som sagt lavet en del ekstra på min version i forhold til grundopskriften - kan du ikke huske hvordan den så ud eller har du ikke fulgt med på min blog, så er her lige et billede af den opskrift jeg er gået ud fra.


Her er så min færdige model til lille Emilie.


Jeg har tilføjet hæklede bånd på hvert ærme, så Annemette kan gøre dem lidt stramme eller lave dem løse.


Derudover har jeg også hæklet et bånd og sat på ved skørtet, for at markere det lidt mere og give det lidt ekstra pynt. Som du kan se har jeg leget lidt med ind og udtagninger på skørtet efter en idé jeg fik. Derudover har jeg hæklet to gange stangmaske kanter både forneden på skørtet, i ærmerne og i halsen.


Her ser du ryggen af kjole / blusen.




Mønstret på ryggen er lusemønster, som også går lidt om foran, hvor der er blomster. Mønstret på blomsterne er fra et af de nye Drops kataloger.


Jeg er vældig godt tilfreds med det færdige resultat, og håber jeg kommer til at se lille Emilie i det, når hun engang er kommet ud og stor nok til at kunne passe modellen, som er en str.3 måneder.

Ingen kommentarer: