onsdag den 10. oktober 2012

Smukkere himmel findes ikke !

Imorges da pigerne og jeg hyggede os indenfor i varmen opdagede vi pludselig som mørket begyndte at forsvinde, at himlen fik en smuk glødende lyserød farve. Pigerne og jeg fik sko på og jeg greb kameraet og så nåede jeg lige at knipse et enkelt billede af den smukke himmel inden den intense glød forsvandt.

Når først himlen begynder at blive så smuk om morgenen og aftenen, så føles det for en meget meget kort stund som om jeg befinder mig hjemme på Fyn på gården jeg er vokset op på ! Men også kun næsten, for himlen plejede at være langt smukkere, mere farverig og så er gården for længst blevet solgt til en københavnsk familie og min farmor og farfar er gået bort - gården var min farfars slægtsgård - min far var den 11 eller 12 generation. Gården blev opført i 1849, hvor en ægte rødbøg blev plantet, som stadig til dags dato står smuk og stor samme sted som den blev plantet :)


Jeg forundres stadig over hvor hurtigt de smukke farver kan forsvinde og ligeledes hvor ufattelig smukt og fascinerende det er at se på en solop eller solnedgang !

Ingen kommentarer: