mandag den 25. februar 2013

Et skridt nærmere et næsten færdigt hjem.....

Claus og jeg forsøger stadig når overskuddet er der at få vores " nye " hjem gjort færdigt, så vi føler os rigtig på plads og hjemme i det. Men desværre sker der bare konstant så mange ting med pigerne, mig og også Claus selv, at vi bare er så trætte og brugte, så vi kun når til tanken og snakken om hvad vi skal have lavet og hvordan. Meeennn det skal så lige siges at når vi så endelig kommer igang, ja så rykker vi altså også bare lige i den grad, hvilket er sket denne gang.

Her er lige nogle lækre kreative tiltag, vi har fået indført i vores hverdag :)

Jeg havde en ellers skøn metaldåse fra Søstrene Grene til vores tusser, men synes bare den skulle pimpes lidt op, så den har fået noget lækkert papir fra Rema 1000 og masking tape fra Søstrene Grene og Føtex. Nu er den så god som ny og meget mere personlig og fed at have stående fremme :)


Efter jeg havde lavet vores tussebøtte om, ja så gik Laura i sving med at lede efter andre bøtter og dåser vi kunne give nyt look og liv og valget faldt på deres farveblyantbøtte, som oprindeligt er en gennemsigtig plastikbeholder til Hama perler. Så den har også fået lækkert papir og masking tape.


Vi har fået sat vores kommoder fra soveværelset ind i køkken / alrummet, hvilket fungerer meget meget bedre og så har jeg fået sat vores små lækre sorte kasser hylder op, som jeg så længe gerne har ville have op, men ikke vidste om det skulle være i soveværelset eller stuen eller som her i køkkenet :)


En dåse fra de her chokoladecigarer til is er blevet gjort funktionel med papir og masking tape og dertil sat to gange fastelavnsris i ( hvorfor skal de smides ud, når de kan stå og pynte til glæde for os alle ?? ) og så har vi brugt vores to lysgrene, som Claus købte til jul men vi var så skuffede over, fordi de ser så små ud, men i denne sammenhæng kommer de til deres ret :) Jeg har pyntet dem lidt med nogle cirkler med perler på. Foran står en gammel serveringsbakke fra min farmor og farfar med en lille blomst og lys :)


To lækre lysestager jeg for længe siden købte i netto og skønne lys fra Tiger er blevet pimpet op med lidt hama pynt :)


Lauras flotte syltetøjsglas dekoreret med silkepapir, så den blev til en laterne ( de lavede den til deres sommerfest i sommers ) har nu fået en æresplads på den største kassehylde med vores hjemmelavede silkeblomster :)


Lauras julegave til Claus er også kommer i " ramme ", og hun er så stolt :0)


Da jeg var i Føtex og handle i sidste uge faldt jeg over nogle dejlige billeder med ugler til 5 kr stk - normalprisen var 30 kr pr stk, så jeg nuppede det her og det andet på billedet under og to ens til pigernes værelser.


Se lige de to lækre dåser jeg købte i Tiger i fredags - er de ikke bare flotte og skønne i farverne ??? De havde også en stor, men vidste ikke hvad jeg skulle bruge den til, så købte kun de to her til 10 kr stk - den store er til 20 kr.


Min chokoladecigardåse.

Ingen kommentarer: