lørdag den 16. februar 2013

Lørdags hygge.

I formiddags hyggede vi tre piger i køkkenet med at male og tegne. Her er lige nogle dejlige billeder af Mathilde og Laura i fuld sving :)

Mathilde igang med at male på et trekant lærrede.


Mathilde med tusser - hun er rigtig igang med at udvikle sin tegneteknik og sin farveforståelse :)


Laura sad her og arbejdede meget bevidst med malingen.


Så skulle vi da også lige inden malingen blev gemt væk prøve at bruge svampene fra Søstrene Grene og sådan et " kagepapir" eller hvad de hedder :) Det synes pigerne var temmelig underholdende selvom det var svært og de gik hurtigt i stykker.


Vi lavede også håndaftryk med maling og bagefter gik der sport i at tegne vores hænder og lave noget sjovt med de tegninger :)


Og hvad giver du mig midt i al den her pragtfulde kreativitet, så lur mig ikke om Mathilde lige skrev sit første bogstav helt selv uden nogen former for hjælp eller noget at kigge på ! Pludselig sidder vores knap 3 årig datter og siger se mor hvad er det for et bogstav - spørg lige om jeg følte mine øjne trillede ud af hovedet på mig !? Barnet havde simpelthen skrevet et så flot perfekt M i sin egen hånd :0) Jeg var sgu så stolt så stolt af vores Mathilde mus :)


Og se så lige hvor flot min hånd kan være, når Mathilde pynter den :)


Laura igang med at pynt min hånd :) Hun kunne ikke tegne fjer, men ville bare prøve og endte med at hendes tegning blev så meget flottere end min !!! :)


Se hvor flot Laura har tegnet min hånd :)


Så bliver der bare hygget igennem :0)



Ingen kommentarer: