onsdag den 11. juli 2012

En kærlig hilsen.

I weekenden var jeg som sagt hjemme på Fyn for at besøge min far, men også fordi det i lørdags var 1 år siden min elskede farmor gik bort, og derfor ville jeg gerne være tæt på hende. Min far bor nemlig i min farmor og farfars hus og de ligger begravet en kort lille gåtur derfra - den selv samme by som jeg er vokset op i, som min farfar er født og vokset op i og aldrig forlod. Den samme by, hvor både min farfar, min far og mine to søstre og jeg har gået på den samme skole - da min farfar og far gik på Kerteminde Egnens Friskole lå den dog på den modsatte side end idag.

Da jeg ankom i fredags smuttede jeg en tur op på kirkegården med en buket blomster fra min farmor og farfars have og havde også fundet 9 flotte firkløvere - min farfar og jeg havde en masse sjov da jeg var barn med at finde kløvere, så var meget naturligt at finde nogle og tage med i fredags. Og ja begge holdt af blomster - min farmor mest af havens blomster, som hun selv kunne plante - min farfar af de vilde blomster i skoven og på marken.

Denne smukke buket lavede jeg om lørdagen d.7 / 7, hvor det var 1 årsdagen for min farmors død - alle de smukke blomster vokser i deres have.


Og min farmors smukke lilla Klematis er så stor så stor så det er helt ufatteligt, så der kom også lige nogle stykker af dem med i.


Her er så deres grav med pladen i. De ligger sammen med nogle af de mennesker fra byen, som de havde allermest med da de allesammen levede. Konerne min farmor delte bageopskrifter, strikkeopskrifter osv sammen med og mændene som min farfar spillede kort sammen med og var vokset op sammen med - havde gået i skole sammen med. Min farfars tvillingesøster og hans forældre og en bror ligger også på kirkegården bare et andet sted.

Ingen kommentarer: