fredag den 20. juli 2012

Lille baby lille baby hvilket klæde klæder dig ?

Ja jeg er stadig i de helt små babyers verden og vil jeg nok være lidt endnu. Som sagt går Lauras kontaktperson fra børnehaven snart på barsel og venter en lille pige - hendes første barn, og derfor er jeg jo igang med baby tøj. Jeg har nu fået strikket endnu en lille cardigan i vendestrik - samme opskrift som den i bomuldsgarn - fra Hendes Verden. Denne lille model er dog strikket i Kauni uldgarn og jeg overvejer kraftigt om jeg også skal strikke en lille djævlehue til i samme garn, men jeg er lidt usikker .....

Jeg har valgt at modellen skulle strikkes i limegrøn, gul og rød - den gule og røde fordi det er en pige og den lime, fordi den er så fed og bryder alt det tøsede.



Jeg mangler at hæfte ender, sy sammen under ærmerne, strikke kanter hele vejen rundt og sy 3 skønne knapper i.



Det er altid så fedt at sidde og strikke noget så simpelt som vendestrik, fordi man kan strikke det uden at tænke så meget over det, og alligevel er der mange muligheder for at lave et sjovt og anderledes udtryk fra strik til strik. 


Igår var jeg på biblioteket og låne nogle bøger og fandt blandt andet en bog af Britta Wilfert ved navn Spirrevipstrik og herlig hækling og i den var der lige akkurat en model, som jeg bare MÅ og SKAL strikke til mine piger - nemlig hendes Normas nederdel, som netop er en vendestrik nederdel og den er lige i pigernes størrelser - så måske jeg skal strikke på sådan en nu vi tager til fyn ? :) Har jo en masse skønt bomuldsgarn, som bare ligger og venter og det er så nemt at tage med :)

Men derudover var der altså også en del andre skønne opskrifter i Brittas bog, som jeg bare må og skal strikke - blandt andet Idas indianerkjole, spencerkjole, baret med Wilma.

Ingen kommentarer: