tirsdag den 3. juli 2012

Mathildes nye kjole.

Jeg gik for små 14 dage siden igang med en bomuldskjole til Laura efter eget design og har strikket hele underdelen og et ærme, men da jeg så i fredags havde et vigtigt møde og skulle starte på det sidste ærme ville jeg ikke tage alle mine bomuldsgarner med, så jeg valgte i stedet at starte på en kjole til Mathilde. Jeg havde nemlig også en ny kjole der blev ved med at spøge og jeg er ikke helt så god til at få mine idéer skitseret ned på en blok - nok mest fordi jeg sådan set kreerer størstedelen af mine strik hen af vej som arbejdet vokser.....

Men her er hvad jeg har nået af den og er temmelig tilfreds med det foreløbige resultat og glæder mig til at se hvordan den ellers kommer til live og hvordan den vil klæde hende :) Begge kjoler strikker jeg i en størrelse større end jeg normalt ville, for vil hellere have at de svømmer lidt i den noget tid end at de kun kan passe den i et par mdr og så er de vokset ud af den !! For begge piger har det med at blive noget så glade for det jeg strikker og Laura har jo helst ikke lyst til at give sine strik videre til Mathilde, hvor Mathilde dog godt kan acceptere at hendes går til deres dukker og bamser.


Det er meningen at boblerne skal fortsætte op hele vejen på underdelen, men om de også skal være hele vejen på ærmerne leger jeg stadig lidt med - pt kan jeg se begge dele for mig.



Min tanke er at den orange og turkisblå skal gå igen for hver mønsterstrikrapport der kommer i farvesektionerne. Selve farvesektionerne vil pt være den grønne, lyserøde, lilla, blå og måske gul - den gule er jeg en smule tøvende med for synes den jeg har er for dominerende og det vil også betyde at jeg skal have en mere svag gul.


Bagsiden af mit strik - jeg synes altså der er noget smukt ved en sådan vrangside eller bagside og sommetider alt efter strikket osv kan denne side virke smukkere end retsiden eller forsiden.

Ingen kommentarer: