tirsdag den 10. juli 2012

Snebolde og striber.

Så røg Mathildes kjole af pindene igår aftes og mangler nu kun at få hæftet ender og syet sammen under ærmegab og vaskes og så er den klar til brug :)

Jeg har som sagt strikket den i ren bomuldsgarn af forskellige mærker købt blandt andet i Netto, SuperBest, og Super Brugsen.

Jeg har strikket den på en pind 4 og har kun lavet den mindre i maskeantal ved håndleddene og så i halsen - og så er den med ranglan, som er det jeg har nemmest ved at strikke pga min sygdom. Så slipper jeg også for en masse syarbejde bagefter.

Som efter den er af eget design forefindes der ingen opskrift og er derfor strikket ud i det fri, hvilket gør at jeg som oftest danner mønstret hen af vejen i takt med jeg strikker. Det er første gang jeg laver ranglan med mønsterstrik i indtagningerne, så var lidt spændt på resultatet, men synes jeg er sluppet meget godt fra det :)



Fordi jeg har strikket bobler og mønsterstrik på samme pindstørrelse poser strikket lidt hist og her, men jeg synes nu egentlig kun det er charmerende og slet ikke noget der virker voldsomt.


Jeg har valgt at afslutte halsen med den limegrønne farve, som også er starten på kjolen og ærmerne - jeg synes det giver den sidste helhed. For at ærmerne ikke blev for lange har jeg ændret lidt på grundmønstret og kun strikket 2 pinde imellem de orange og turkise tern i mønstret og ligeledes kun strikket 2 pinde i stribemønstret over bomberne - jeg har derfor også valgt at lade det køre videre i bærestykket med ranglan.


Oprindeligt ville jeg har brugt en lys lilla for at holde stilen mere ren, men jeg havde ikke nok og jeg kunne ikke finde en jeg kunne lide, da jeg stod og manglede den, så derfor blev det denne multifarvet med lys lilla nuancer i. Og desværre havde jeg købt en cremefarvet i Super Best og da jeg købte nøglet overvejede jeg at købe to men tænkte at de altid har flere, så ville vente - det skulle jeg så ikke have gjort, for da jeg et par dage efter kom derned var der udsolgt af farven, så der er en lille forskel idet jeg har måtte anvende en mere hvid farve, men heldigvis havde jeg noget mere cremefarvet, som også er brugt i ærmerne, men modsat af den mere hvide.


Og her har vi så den skønne og dejlige Mathilde pige fotograferet imorges i hendes nye strikkjole. Barnet var meget glad og stolt over sin nye kjole og synes den var noget så sjov at danse i pga bomberne tror jeg :) Men hun er da bare for lækker og kær i kjolen, så jeg er i den grad godt tilfreds med resultatet !!! :)


Elsker dig din dejlige tøs !

2 kommentarer:

Fruen sagde ...

Sikke en skøn kjole du har kreeret til din søde datter.
Vh Kis

Unknown sagde ...

Hej Kis.

Tusind tak skal du have :) Hun er også rigtig glad for den. Jeg er også igang med en til storesøster i andre farver og andet look. Men storesøster har allerede bestilt en anden kjole mere, som jeg tidligere har strikket en del modeller af - en kjole fra hendes verden.